poniedziałek, 26 listopada 2012

Ciasto bananowe

Ciasto bananowe na dobry start! Zdarza się czasem, że bananów kupię o kilka za dużo… Tak też było i tym razem – promocja w sklepie, bananów pół szuflady i impuls do działania przy piekarniku gotowy. Przepis dostałam od znajomego, lekko go zmodyfikowałam, no i proszę! Pyszny efekt murowany!


Ciasto bananowe

Potrzebne składniki:


4/5 dojrzałe banany
1,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
0,5 kostki masła
1 duże jajko
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki gorzkiego kakao
szczypta soli
oraz dodatki: 70g daktyli, pół rozdrobnionej tabliczki czekolady mlecznej i białej, garść orzechów włoskich

Ciasto bananoweCiasto bananowe

Sposób przygotowania:


Mąkę oraz proszek przesiać. Banany zmiksować lub rozdrobnić widelcem  – nie muszą one wcale być rozdrobnione na papkę! Masło utrzeć z cukrem i jajkiem; a następnie dodać do naszych składników sypkich. Do powstałej masy dodajemy szczyptę soli oraz rozdrobnione banany. Kolejną czynnością jest podział masy na dwie równe części – do jednej dodać kakao i rozdrobnioną białą czekoladę i wymieszać a do drugiej części – jasnej – dodać pokrojone daktyle kawałki mlecznej czekolady i posiekane orzechy. Do wysmarowanej masłem formy (ja użyłam tortownicy 27cm) wylać ciemną warstwę, a następnie jasną. Nasze bananowe ciasto należy piec w temperaturze 180st C około 50-60 minut.


Podobne posty:

2 komentarze: