sobota, 15 grudnia 2012

Pierniczki świąteczne

Świąteczny czas już daje się odczuć! Dla mnie pierwszą oznaką zbliżających się świąt nie są wystawy sklepowe lecz pieczenie pierników świątecznych. Ja zaczynam je piec z początkiem grudnia. Później uwielbiam je dekorować, czasem nawet jakieś zrobię dedykowane - ile potem jest radości! Ładnie zapakowane są też świetnym dodatkiem do prezentów. Z podanej ilości składników, napiekłam 7-8 dużych blach pierników, a że mam dużą rodzinę na pewno nie ani jeden nie uchowa się cały.

Pierniczki

Składniki:


1 kg mąki pszennej (typ 650)
250 g  cukru pudru
1 łyżka sody
3 duże łyżki kakao
2-3 duże łyżki śmietany 18% lub mleka 3,2%
1 kostka masła
3 jajka
350 g miodu
1 opakowanie przyprawy do pierników (ok 40 g)



Pierniczki

Sposób przygotowania:


Na małym ogniu rozpuścić masło z miodem i odstawić aby masa ostygła. Do miski wbić jajka, dodać szczyptę soli ubijać. Następnie dodać cukier, mleko, masę miodową i stopniowo dosypywać składniki suche (mąkę, proszek i kakao) - Miksować do momentu aż wszystkie składniki się dokładnie połączą (ja ciasto zagniatam przy pomocy miksera z misą - to bardzo ułatwia pracę, bo praktycznie miksuje za nas). Można również zagniatać ciasto ręcznie aż do uzyskania ładnie wyrobionego, lśniącego ciasta. Następnie podzielić ciasto na kilka porcji, wziąć pierwszą partię i rozwałkować na ciasto do grubości 3-4 mm. Później idą w ruch foremki którymi nadajemy naszym pierniczkom świąteczne kształty. Pierniczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 8-9 minut w piekarniku rozgrzanym do 180st C. Później już nas czeka tylko dekorowanie pierniczków. Ja rozpuściłam kilka czekolad mlecznych i białych oraz w ruch poszły pisaki lukrowe i posypka. A efekt jak widać!

Pierniczki

Pierniczki


Podobne posty:

8 komentarzy:

  1. Aż tyle ich jest, to dopiero robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. o super a my się dzisiaj do tego zabieramy- mamy swój przepis ale kto wie może w tym roku wprowadzimy małe modyfikacje :) ale aż mnie ręce bolą jak patrzę ile tego narobiłaś i naozdobiłaś.. a czeka mnie tyle samo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uuuuuuuuuuuuuuu pycha ! a jest pierniczek dla mnie i dla mojego Misiulka?

    Netka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja poproszę jedno, no może nie jedno ale kilka pierniczków bo wyglądajątak smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierniczki jak marzenie. Cudo!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają oblędnie!
    Idę sie pocieszyc pierogami z truskawkami.
    m.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam je dzisiaj wyszły rewelacyjnie!!! Puszyste a jednocześnie delikatnie chrupkie. Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń