środa, 5 grudnia 2012

Gulasz z szynki

Dziś coś nie na słodko. Gulasz, a dokładniej pewnie jakaś odmiana Strogonow’a –jest  pyszny na obiad, jest pyszny na przyjęcia! Miałam okazję właśnie na imprezie jej skosztować i bardzo mi zasmakowała taka forma podawania mięsa wieprzowego! Kawałki były kruche i rozpływały się (jeśli można tak napisać o mięsie?) w ustach. Całość bardzo smaczna.
Z podanej ilości składników - gulaszu wyszło tyle, że z mężem mieliśmy 3 dni ucztowania.
[ Wyznam to teraz: Mam tendencje do gotowania dla przysłowiowego wojska!]

Strogonow

Składniki:


1 kg szynki wieprzowej
2 cebule
2 czerwone papryki
400 g pieczarek
2 duże ogórki konserwowe
2 ogórki kiszone
1 puszka czerwonej fasoli
0,5 puszki kukurydzy słodkiej
1,5 l bulionu
3 łyżki masła
3 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki mąki
Przyprawy: sól, pieprz, czerwona papryka, liść laurowy, ziele angielski

Strogonow

Przygotowanie:


Mięso umyć i pokroić w małe kawałeczki. Cebulę, ogórki, paprykę i pieczarki pokroić także w kostkę. W garnku rozgrzać oliwę a następnie wrzucić kawałki mięsa – i tak podsmażać około 5 minut. Później wrzucić cebulę i podsmażać do czasu aż cebula się zeszkli. Po tym czasie do garnka wlewać, stopniowo po chochelce bulionu. A następnie wrzucić do garnka ogórki, paprykę i pieczarki. Do garnka wrzucić kilka kulek ziela angielskiego, parę liści laurowych, pół łyżeczki pieprzu czarnego, soli i papryki słodkiej. Nasz gulasz należy dusić około pół godziny. Gdy nasze składniki zmiękną należy dorzucić fasolkę i kukurydzę – i wciąż dusić. Następnie aby trochę zagęścić nasz gulasz, trzeba zrobić zasmażkę z mąki. Na patelni roztopić masło, a następnie dodać mąkę – należy energicznie mieszać(jeśli zostało nam trochę bulionu można dolać jedną łyżkę) do uzyskania jednolitej masy, bez grudek. Do zasmażki wlać pół szklanki części płynnej z naszego garnka, po czym dokładnie wymieszać i z powrotem przelać do garnka. Gulasz jeszcze gotować, aż do uzyskania odpowiadającej Wam konsystencji. Świetnie smakuje z plackami ziemniaczanymi, kaszą pęczak, naleśnikami czy z samą bułką. Polecam!

Strogonow

4 komentarze:

  1. Dzięki Ania za przepis.Dzisiaj gulasz zagości w mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gulasz rządzi :) dzięki Tobie Ania w końcu zrobiłem strogonowa, trochę go zmodyfikowałem.... na ostro ;P
    Polecam
    Rafał

    OdpowiedzUsuń
  3. Mhm. Pysznostki :) Ładnie wyglada. Naszła mnie ochota na taki z kurczakiem - to by bylo dopiero cos co ja lubie ;) /MRMB

    OdpowiedzUsuń