sobota, 7 czerwca 2014

Ciasto Gnieciuch z truskawkami

Coś ostatnio nastroju dobrego mi brak, ale gdy tylko pojawiają się truskawki w moim zasięgu "micha" mi się uśmiecha. Tak też było i tym razem! Ogromna ilość truskawek = lepszy humor, bo zaraz/później był koktajl i pyszne ciasto właśnie z truskawkami... Przepis na Gnieciucha pochodzi z zeszytu mojej mamy i jest banalny, bo jak sama nazwa wskazuje wystarczy wszystkie składniki wrzucić do miski na raz i dobrze ze sobą zagnieść. Przygotowanie samego ciasta zajmuje dosłownie kilkanaście minut! Jeśli chodzi o dodatek owoców - szalejemy w tym przypadku, a co! ;-)

Ciasto Gnieciuch z truskawkami

Składniki:


0,5 kostki miękkiego masła (100g)
2,0 szklanki mąki (300g) [dodatkowo 50g do podsypania]
0,5 szklanki cukru
2 jajka
Szczypta soli
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczkę pasty waniliowej/cukru waniliowego
350g truskawek
1 łyżka cukru pudru

Ciasto Gnieciuch z truskawkami
Ciasto Gnieciuch z truskawkami

Sposób przygotowania:


Do dużej miski przesiać mąkę, dodać cukier i proszek. Następnie, do miski wkroić miękkie masło, dodać jajka, pastę waniliową, sól i wszystkie składniki dobrze ze sobą połączyć, tak aby otrzymać jednolitą masę. Truskawki, umyć, obrać i pokroić w ćwiartki. Następnie dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć ciasto. Na ciasto poukładać kawałki truskawek – delikatnie dociskając je do środka - im więcej owoców tym lepiej. Ciasto piec w temperaturze 180st C przez około 25 minut. Ciasto gdy już ostygnie posypać cukrem pudrem.

Ciasto Gnieciuch z truskawkami

Ciasto Gnieciuch z truskawkami

Podobne posty:

3 komentarze:

  1. robiłam dzisiaj - 10 minut roboty, 25 pieczenia i super deser do herbatki gotowy.. dzięki, zostanę u Ciebie na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy wcześniej nie słyszałam o cieście o tej nazwie. Nie ukrywam jednak, ze wygląda naprawdę przyjemnie. Czy mogłabyś napisać, jakiej konkretnie mąki użyłaś podczas wykonywania tego ciasta (jaki był jej typ?)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja użyłam zwykłej mąki pszennej typ 550

    OdpowiedzUsuń