piątek, 24 października 2014

Ciasto ze śliwkami i kruszonką

Po dość długiej nieobecności, zamierzam jak najszybciej nadrobić pyszne 'zaległości', które się nagromadziły mi na dysku*...
Zatem, mimo iż szczyt sezonu tzw. śliwkowego mamy już praktycznie za sobą, to jeszcze całkiem dobre śliwki znajdziemy w sklepach hmm - kolejna propozycja z zastosowaniem śliwek to: ciasto ucierane z dużą ilością śliwek i kruszonką! Duża blacha tak pysznego ciacha była kilka razy przeze mnie robiona ostatnimi czasy... Słodkie mirabelki także w tym przypadku świetnie się sprawdziły... - Polecam, a za razem zachęcam do wypróbowania tego przepisu z dowolnymi/ulubionymi owocami!


Składniki na ciasto:


1 kostka masła (200 g)
1 szklanka cukru (ok. 200 g)
2,5 szklanki mąki pszennej
5 jajek
1 opakowanie budyniu waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta soli
0,5 łyżeczki cynamonu (opcjonalnie)
1 łyżeczka pasty waniliowej lub cukru waniliowego

0,5 kg śliwek węgierek

Składniki na kruszonkę:


0,5 kostki masła (100 g)
3/4 szklanki cukru pudru
ok.1,5 szklanki mąki
1 łyżeczka cukru waniliowego


Sposób przygotowania:


Najlepiej rozpocząć od przygotowania kruszonki: do miski wsypać cukier, mąkę i dodać masło wszystkie składniki dokładnie ze sobą ręcznie ucierać aż kruszonka zacznie przypominać duże okruchy chleba – włożyć do lodówki  na czas przygotowywania ciasta. Śliwki umyć, oczyścić z pestek, pokroić na mniejsze kawałki i posypać cynamonem. Ciasto: do miski wrzucić miękkie masło(o temp. pokojowej)  i ucierać je na puszystą masę powoli dosypując cukier. Następnie do miski dodawać stopniowo jajko po jajku – stale ucierając masę. Później do masy powoli przesiewać mąkę wraz z proszkiem i budyniem w proszku cały czas miksując do momentu aż całość dobrze się ze sobą połączy(do mieszania można użyć także drewnianej łyżki). Pod koniec mieszania, do masy dodać pastę waniliową i szczyptę soli. Na blachę (40x25) wyłożoną papierem do pieczenia przelać masę i przy użyciu szpatułki rozłożyć ją równo na całej długości blaszki. Następnie na masę ciasta ułożyć kawałki śliwek i równomiernie rozsypać na wierzch kruszonkę. Ciasto piec w temperaturze 175st C przez około 40 minut aż uzyska ładny złoty kolor. Ciasto po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.


Podobne posty:

21 komentarzy:

  1. Mmm, takie ciasta z kruszonką i owocami u nas też cieszą się dużym powodzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis wypróbowany i naprawdę polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzisiaj wypróbowałam ten przepis....mogę tylko powiedzieć: pyyycchhaaa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam - Pyyyyszne ciasto !!!! Do tego proste i szybko się robi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za opinie!:)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przedwczoraj zrobiłam ciasto z Pani przepisu, niestety wyszedł zakalec :-( Wszystko robiłam tak jak w przepisie. A ciasto robiłam na urodziny córki. Goście niestety nie zjedli, może zaledwie pare kawałków. Widać było ze nie smakował, resztę ciasta poszło do kosza :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co się stało i dlaczego tak sie Pani stało??!! Przecież to ciasto zawsze takie pyszyste wychodzi...!

      Usuń
    2. mogłaś za mocno zmiksować mąkę z masą, ale to było trzy lata temu to pewnie wiesz już, ja mieszam mąką łyżką

      Usuń
  7. 0,5 kg sliwek jest stanowczo za malo . Ja uzylam 0,75 kg i powinnam uzyc przynajmniej 1,0 kg . Chyba , ze przepis mowi o wypestkowanych sliwkach, a tego nie sprawdzalam .
    Kruszonki jest jak na moj gust zbyt malo , ale ja lubie kruszonke i moze inni uwazaja , ze ta ilosc wystarcza .

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś upiekłam, bez kruszonki ale i tak pycha 😋

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne.wczoraj upiekłam z córeczką.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto pyszne, wyszło idealnie takie jak na zdjęciach. Ja nie daję cukru pudru na wierzch, żeby nie było za słodkie. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto jest wyśmienite, robię już 3 raz i każdemu smakuje ☺️ dziękuję za przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

  12. Zrobiłam tydzien po tygodniu. Za kazdym razem wyszlo. Pyszne ciasto polecam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ciąglę wykorzystuję Pani przepis, wprowadzam swoje innowacje, ale baza ciągle ta sama. Mieszam owoce, np śliwki z kawałkami jabłek, do kruszonki troszkę mniej mąki a więcej masła i wszystko wychodzi super, jest fantastyczne. Zajada się nim cała moja rodzina i dlatego piekę go często.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne ciasto wczoraj piekłam,bardzo łatwe do zrobienia.Super przepis.Ciasto które utrzymuje się w domu jeden dzień bo dziś już zostały dwa kawałki 😀 zaraz biorę się za zrobienie drugiego.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super!
    Dziękuję za opinię:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy można dodać malin zamiast śliwek ?

    OdpowiedzUsuń