poniedziałek, 18 stycznia 2016

Mintaj w zalewie z papryką i ogórkami konserwowymi - świąteczna sałatka

Przepis na filet rybny w zalewie z warzywami konserwowymi to sałatka, która u mnie w rodzinnym domu jest przyrządzana na Boże Narodzenie. Po wigilijnej kolacji zawsze zostaje bardzo duża ilość filetów rybnych, które w poniższy sposób następnego dnia kończą :) Sałatka bardzo, ale to bardzo przypadła mi do gustu, mimo, że nie przepadam za tego typu potrawami... Smaki ze sobą rewelacyjnie się komponują; cebula i ogórek nadają delikatnej "chrupkości" sałatce - ta właśnie chrupkość mnie tak w całości urzekła.... Jest jeden warunek, aby sałatka była idealna: warzywa muszą być  pokrojone naprawdę bardzo drobno! Przepis pochodzi z zeszytu mojej mamy i zapewniam, że jest najlepszy. Sałatka ta jest ciekawą propozycją na każdy stół 'imprezowy' - przypadnie Wam do gustu!


Składniki :


1 słoik ogórków konserwowych
1 słoik papryki konserwowej
4 cebule
1 kg filetu z mintaja lub miruny

2 jajka
1 szklanka mąki
Przyprawy: sól, czarny pieprz

Składniki na zalewę:

1 szklanka wody mineralnej
1 szklanka oleju
1 koncentrat pomidorowy
4 łyżki keczupu
2 łyżki cukru
2 łyżki octu
Szczypta soli do smaku


Sposób przygotowania:


Filety pokroić na małą kostkę (ok. 2-3 cm), następnie kawałki delikatnie przyprawić, otoczyć w roztrzepanym jajku i mące. Kawałki filetów smażymy na oliwie a następnie układamy na papierowych ręcznikach aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Ogórki, paprykę i obrane cebulę pokroić w bardzo mała kostkę. Wszystkie składniki na zalewę umieścić  w garnku, zagotować i odstawić do ostudzenia. Składanie: Najlepiej składniki ułożyć warstwowo(jeśli naczynie jest dość wąskie i wysokie – warstwy powtarzamy); na dno miski ułożyć najpierw warstwę rybną, a później warstwę z cebuli, papryki i ogórka. Na koniec całość zalać zalewą i odstawić na kilka godzin najlepiej do lodówki aby się wszystko ze sobą „przegryzło”.

3 komentarze:

  1. Przeczytałam listę składników, chyba podeszłoby mi to danie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi to tak smakowało, że pomyślałam o produkcji na masową skalę;-)

      Usuń
  2. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń