czwartek, 9 lutego 2017

Sałatka z kurczakiem, makaronem, ananasem i kukurydzą

Sałatkę, którą dziś proponuję miałam okazję spróbować jakiś czas temu przy okazji większego spotkania rodzinnego. Pamiętam, że bardzo przypadła mi do gustu a to za sprawą jej smaku... Nakładałam na talerz łyżkę za łyżką zaciekawiona bliżej "nie znanym" smakiem! Próbowałam się doszukać się orzechów włoskich, jednak w sałatce po nich ani śladu... Kawałki kurczaka miały posmak włoskich orzechów wszystko za sprawą odrobiny przyprawy Maggi. (wiem, wiem... nie jest to za najszczęśliwsza przyprawa* jednak raz na rok można użyć - generalnie nie stosuję ;-))
W tym przypadku, po prostu warto wypróbować, bo pomimo niewyszukanych składników sałatka jest na prawdę Yummi! Polecam.


Składniki:


500 g  fileta z kurczaka
300 g makaronu (ja użyłam makaronu pełnoziarnistego Penne)
Puszka kukurydzy konserwowej
Puszka ananasa
Pęczek zielonej pietruszki
4 łyżki majonezu
1-2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
Przyprawy: sól himalajska, pieprz czarny, łyżka oliwy, Maggi

Sposób przygotowania:


Filet z kurczaka opłukać, oczyścić i pokroić w małą kostkę. Następnie na rozgrzaną patelnię z odrobiną oliwy wrzucić kawałki kurczaka i podsmażyć je na delikatny złoty kolor. Pod koniec smażenia dodać około pół łyżeczki przyprawy Maggi. Makaron w lekko osolonej wodzie ugotować na al dente (po wystudzeniu ja pokroiłam makaron na pół-można oczywiście dać inny). Liście z natki pietruszki opłukać i drobno poszatkować. Do miski wrzucić podsmażone kawałki kurczaka, makaron, kawałki ananasa, odsączoną z zalewy kukurydzę i poszatkowaną pietruszkę. Do składników dodać majonez, jogurt oraz dobrze doprawić solą i pieprzem – całość dokładnie wymieszać i odstawić na kilka godzin.

1 komentarz: