poniedziałek, 18 marca 2013

Łatwy tort bananowy na spodzie orzechowym

Taki oto torcik urodzinowy dla męża ostatnio przygotowałam! Przepis na tę pyszność dość prosty i szybki - a jest to propozycja Dr. Oetkera, która zawsze się udaje i smakuje naprawdę świetnie! Spód orzechowy pięknie wyrasta, krem jest delikatnie bananowy, do tego banany, czekolada - a to wszystko tworzy dość lekki, kremowy i co ważne, nie za słodki tort! Wszystkim bardzoo smakował...

tort bananowy

Składniki:


1 szklanka mąki (100 g)
1 szklanka cukru
3/4 kostki miękkiego masła (150g)
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru wanilinowego
100 g mielonych orzechów laskowych

Składniki na wierzch :


500 ml śmietanki 36%
300 ml napoju mlecznego o smaku bananowym
3 łyżeczki żelatyny (15 g)
3 banany
1 torebka cukru wanilinowego
1 łyżka cukru pudru
1 tabliczka czekolady gorzkiej w wiórkach
dodatkowo: żelki bananowe lub galaretka bananowa

tort bananowy

Sposób przygotowania:


Do miski przesiać mąkę i proszek do pieczenia. Dodać cukier, cukier wanilinowy, jajka, miękkie masło i przez dwie minuty wyrabiać ciasto na maksymalnych obrotach miksera. Pod koniec ucierania dodać zmielone orzechy i wymieszać. Ciasto wyłożyć do tortownicy (średnica 26 cm) i piec w piekarniku przez 30 minut w temp 180 st C lub 160st C z termoobiegiem. Po tym czasie ciasto wyjąć z formy i zostawić do ostudzenia. Żelatynę rozpuścić w pół szklanki gorącej wody, a następnie stopniowo dodawać napój mleczny i całość wymieszać. Napój z żelatyną najlepiej włożyć do zamrażarki i odczekać do momentu aż lekko stężeje. Śmietankę z cukrem wanilinowym i pudrem ubić na sztywno, a następnie włożyć do lodówki do momentu aż ciasto się ostudzi . Banany obrać i pokroić w plastry. Do tortownicy włożyć ciasto, (można je lekko skropić alkoholem) i rozłożyć plasterki banana na spodzie tortowym tak aby zostawić wolny brzeg ciasta. Później do ubitej śmietany dodać stężały napój i połowę startej czekolady –dokładnie wszystko wymieszać, następnie wyłożyć na spód tortowy i ładnie równomiernie rozsmarować. Wstawić tort do lodówki na minimum 2 godziny (ja dałam na całą noc). Przed podaniem posypać wiórkami czekoladowymi i udekorować żelkami/galaretką.

tort bananowy

16 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie! Trochę jak kopiec kreta :) bardzo fajny pomysł z banankami! Pewnie się mąż ucieszył!

    OdpowiedzUsuń
  2. tej Pani się nudzi? ja tez chce takie pyszności!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani się nie nudzi!;P to był tort urodzinowy dla męża i wcale nie z nudów...:)

      Usuń
    2. Pani poprostu woli byc produktywna w kuchni zamiast siedziec przed telewizorem;D

      Usuń
  3. Podoba mi się ogromnie, uwielbiam ciasta z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super :) wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam zamiar dzisiaj go zrobić:) Narzeczony ma jutro urodziny, a tort wygląda bardzo smakowicie;) Rozpoczynam poszukiwanie nowych smaków, bo już nie długo będę musiała się wykazywać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się uda, tym bardziej, że jest to tort dla ukochanego! :)

      Usuń
    2. Wyszedł duży i przepyszny, zniknął pierwszego dnia, przyjechali znajomi i każdy zachwycał się smakiem, a ja urosłam w piórka hehe:) Świetny blog i przepisy, z chęcią zaglądam często ;)

      Usuń
    3. Cieszy mnie to ogromnie! i dziękuję za miłe słowa :) - Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Zrobiłam go dla taty bardzo sie ucieszył. To połączenie smakowe jest pysszne. Mmmmm.....

    Super blog pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. pytanko mam a napoj mleczny o smaku bananowym to np co??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam napoju mlecznego o tym smaku firmy Muller

      Usuń
  8. hej a myslicie ze spod bez orzechow bedzie smaczny? moj narzeczony ma uczulenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że będzie smaczny! Spód po prostu będzie gładkim biszkoptem bez orzechów - tu orzechy były dodatkowym urozmaiceniem

      Usuń
  9. czy po dodaniu steznialej zelatyny z napojem do ubitej smietany powinno byc to bardzo geste czy takie pol na pol?

    OdpowiedzUsuń