poniedziałek, 27 maja 2013

Budyniowiec z czekoladową polewą

Bardzo smaczne, szybkie i proste ciasto. Przepis dostałam od moich znajomych i szczerze mówiąc ten dość nietypowy biszkopt najbardziej mnie urzekł właśnie smakowo! Nie był to taki tradycyjny biszkopcik a to za sprawą mąki ziemniaczanej?!.... Całość fajnie się ze sobą komponuje. Dodatkowo śmiało można biszkopt  posmarować domowymi powidłami czy ulubionym dżemem bo przecież chodzi o to, aby zbudować coś pysznego! Budujmy smak.

budyniowiec

Składniki:


1 szklanka cukru
0,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru wanilinowego
Parę kropel aromatu waniliowego(opcjonalnie)

2,5 paczki herbatników (150g)
2 budynie śmietankowe/waniliowe
1 l mleka
2 łyżki mąki krupczatki lub pszennej
1/4 szklanki whisky lub wódki
0,5 szklanki mleka

Sposób przyrządzenia:


Ubić białka ze szczyptą soli i wolno dodawać cukier oraz żółtko po żółtku. Następnie mąkę i proszek stopniowo przesiewać do ubitej masy bardzo delikatnie mieszać, tak aby zachować puszystość. Przygotować blachę(40x35) i biszkopt piec w temperaturze 175stC przez 30 minut. Po tym czasie lekko uchylić piekarnik i pozwolić powoli stygnąć ciastu. W tym czasie przygotować masę budyniową. 750 ml mleka zagotować, w pozostałej ilości wymieszać budynie z mąką, jeśli budynie nie mają zawierają cukru dodać 2 łyżki i wszystko dokładnie wymieszać aż do uzyskania jednolitej gładkiej masy budyniowej. Whisky wymieszać z mlekiem i dobrze skropić biszkopt, resztę zostawić do lekkiego namaczania herbatników. Gorący budyń wylać na ostudzony biszkopt, a następnie na masę budyniową wyłożyć herbatniki, które na koniec polać polewą czekoladową. Ja jeszcze dodatkowo na kąpieli wodnej stopiłam białą czekoladę i zrobiłam esy floresy. Polewę można posypać podprażonymi migdałami lub kokosem.

budyniowiec

Polewa czekoladowa:


2 tabliczki czekolady (mleczna i gorzka)
1 łyżeczka masła
2 łyżki mleka

Sposób przygotowania:


Na kąpieli wodnej roztopić czekolady z masłem i mlekiem. Gdy już uzyska gładką i płynną konsystencję polać ciasto.

Można też alternatywnie zrobić polewę kakaową:


1/4 kostki masła
0,5 szklanki cukru
2 łyżki wody
3-4 łyżki kakao

Sposób przygotowania:


Masło roztopić w garnku dodać cukier, kakao i wodę. Wszystko gotować na niedużym ogniu, do momentu aż cukier się rozpuści, a polewa uzyska taki specyficzny lśniący połysk.

budyniowiec

8 komentarzy:

  1. ale cudne ciacho,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się, wygląda na idealne ciasto do kawy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne - szybkie - tanie :) Nie namaczałam biszkoptu i herbatników niczym , a mimo to wszystko jest jak trzeba :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam wczoraj na urodzinach to ciasto jest naprawdę pyszne





    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. Mam pytanie- ilu gramowy ma być budyń do budyniowca

    OdpowiedzUsuń