środa, 22 maja 2013

Crunchy placki Pauli

No coś pysznego! - zaledwie wczoraj dostałam przepis i od razu musiałam go wypróbować. Lekko przepis zmodyfikowałam, gdyż w oryginale zawierał on drobne płatki owsiane ale musli crunchy idealnie tu się wkomponowało. Placki wychodzą puszyste i są bardzo smaczne. Śmiało można kombinować z bakaliami czy owocami, podobno świetnie smakują z żurawiną! Naprawdę są pyszne - a przepis prosty i szybki - Polecam!

crunchy placki

Składniki:


3/4 szklanki mleka
2 jajka
1 szklanka mąki
Pół łyżeczki sody oczyszczonej
Szczypta soli
Szczypta cynamonu
Łyżka cukru
Łyżka oleju
Łyżka jogurtu naturalnego lub śmietany
1 jabłko
1-1,5 szklanki musli crunchy
Bakalie (ja dałam garść suszonych moreli)

crunchy placki

Sposób przygotowania:


Do miski wlać mleko, olej, wbić jajka, przesiać mąkę z sodą, dodać soli, cukru i miksować do uzyskania jednolitej masy. Musli wsypać do woreczka i przy pomocy wałka rozdrobnić a następnie wsypać do masy. Jabłko obrać i zetrzeć na dużych oczkach, posypać cynamonem i również dodać do masy. Morele pokroić na mniejsze kawałeczki i łyżką delikatnie wymieszać całość. Konsystencja nie może być rzadka ale też bardzo gęsta nie jest wskazana, musi wyjść taka w sam raz na placki. Na rozgrzaną patelnię z odrobinką oleju wlewać po chochelce masy i piec z dwóch stron. Placki podawać posypane cukrem pudrem lub oblane jogurtem.

crunchy placki

2 komentarze: