sobota, 23 listopada 2013

Zapiekanka na cieście francuskim - na szybko!

I stało się! - zdarzyło się, że ostatnio dopadł mnie mały leń i musiałam zrobić coś na szybki obiad. A takie gotowe ciasto jest czasami na prawdę idealne na ekspresowe danie w dni słodkiego lenistwa. Taka zapiekanka, jest także fajną propozycją na lekkie przystawki, gdzie śmiało można powariować ze składnikami, nie przesadzając jednak z ich ilością.

Zapiekanka na cieście francuskim

Składniki:


1 opakowanie ciasta francuskiego
100g polędwicy łososiowej
1 mały pomidor
0,5 cebuli czerwonej
1 garść sera mozzarella w wiórkach
Odrobina ostrej papryczki
3 łyżki sosu pomidorowego lub keczupu
Przyprawy: świeżo mielony pieprz, oregano

Sposób przygotowania:


Pomidor sparzyć i pokroić w plasterki, cebulę pokroić na cienkie plasterki. Ciasto francuskie rozwinąć, posmarować je sosem pomidorowym i przyprawić pieprzem. Następnie posypać ciasto startym serem, poukładać pozostałe składniki i posypać całość dodatkowo oregano. Nie należy przesadzać z ilością składników na górze, gdyż ich nadmiar spowoduje, że ciasto nie wyrośnie. Ciasto piec w temperaturze 220st C przez około 20 minut.

Zapiekanka na cieście francuskim

2 komentarze:

  1. Niezawodne ciasto francuskie :)
    Bardzo fajna zapiekanka, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. o! a ja właśnie zgłodniałam i myślałam co by tu szybko zrobić. no i wiem! ;)

    OdpowiedzUsuń