niedziela, 20 stycznia 2013

Babka bakaliowa na spodzie słonecznikowym

Babka bakaliowa idealna na każdą okazję, jak i na zwykły niedzielny dzień! Mogę zagwarantować, że od nie jednego łasucha usłyszycie komplement. Babkę robi się bardzo łatwo i dość szybko. Przepis śmiało można nazwać: Babka szklanka-szklanka, bo jest prosty do zapamiętania. Świetnym tu pomysłem jest słonecznik na spodzie, bo nadaje całości naprawdę ciekawy smak. Przepis ten wraz z kawałkiem tej rewelacyjnej babki dostałam od Madzi i Zuzi, i już po pierwszym kęsie, uznałam, że muszę go tu zamieścić! Polecam.

Babka bakaliowa na spodzie słonecznikowym

Składniki:


1 szklanka białek (ok. 6 dużych jaj)
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 szklanka oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Ok. 2 szklanek bakalii (ja dałam: po 80g suszonych moreli, daktyli i migdałów)
100 g łuskanego słonecznika

Babka bakaliowa na spodzie słonecznikowym

Sposób przyrządzenia:


Do miski wrzucamy białka ze szczyptą soli i ucieramy je na wysokich obrotach, stopniowo dodając cukier. Do ubitej na puszysto masy, przesiewamy powoli mąkę z proszkiem do pieczenia i wciąż miksujemy. Następnie wolno dodajemy olej( ja dodałam oliwy) wciąż łącząc wszystko w jednolitą masę. Do naszej masy na babkę dodajemy ulubione bakalie i lekko mieszamy całość. Ja dodałam pokrojone w kosteczkę morele, daktyle (bo nie przepadam ze rodzynkami) i migdały. Tortownicę wyłożyć folią aluminiową, wysypać na jej spód słonecznik (aby zintensyfikować jego smak, można go na suchej patelni podprażyć) i ładnie go rozprowadzić a następnie przełożyć całą masę. Babkę piec 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180st C z termoobiegiem. Po tym czasie zostawić babkę w środku piekarnika, pozwolić jej tam ostygnąć, bo dzięki temu nasza babka nie opadnie.

Babka bakaliowa na spodzie słonecznikowym

3 komentarze: