środa, 9 stycznia 2013

Czekoladowa tarta - tylko dla Czekoladomaniaków!!

Gratka tylko i wyłącznie dla ogromnych fanów czekolady. Jeśli kochasz czekoladę pod każdą jej postacią, to jest to coś właśnie dla Ciebie! Mega czekotarta, którą należy zjadać z umiarem bo gwarantuję, że nasyci każdego nienasyconego czekoladowego maniaka!
Przepis z książki: "Desery. Ponad 100 wspaniałych przepisów" - odrobinkę przeze mnie zmodyfikowany, bo dodałam do ciasta garść migdałów.


Składniki:

Ciasto:

1 szklanka mąki (ok.250g)
3 łyżki kakao
2 łyżki cukru
0.5 kostki masła
3 łyżki zimnej wody
50g migdałów

Nadzienie:

3/4 kostki masła
1 szklanka cukru trzcinowego
4 jajka
4 łyżki kakao
250 ml śmietanki 18%
1,5 tabliczki mlecznej czekolady (ok.150g)

Wierzch tarty:

400 ml śmietany 36%
0.5 tabliczki czekolady gorzkiej

tarta czekoladowa

Sposób przyrządzenia:


Mąkę i kakao przesiać do miski. Następnie przesiane składniki utrzeć z miękkim masłem. Później dodać cukier, rozdrobnione w blenderze migdały i wodę, po czym  ucierać aż do uzyskania błyszczącego ciasta. Uzyskane ciasto zawinąć w folię i wstawić do lodówki na około 20 minut. W tym czasie przygotować nadzienie. W misce utrzeć miękkie masło z cukrem, do których stopniowo dodawać jajka. Na kąpieli wodnej roztopić czekoladę. Do naczynia z masą dodać kakao, roztopioną czekoladę i śmietanę – wszystko dokładnie wymieszać i wstawić do lodówki.
Ciasto rozwałkować i wyłożyć na blaszkę do tarty (średnica 27cm), na ciasto położyć papier do pieczenia i obciążyć(suchą fasolą lub grochem) tak aby nie wyrosło za bardzo – i tak piec przez 15 minut w temperaturze 190st C. Po tym czasie ściągamy z ciasta papier z obciążeniem i pieczemy ponownie w temperaturze 160st C około 10 minut. Następnie, na nasze upieczone ciasto wylać nadzienie i znowu piec około 50 minut w temp. 160st C. Ciasto po ostudzeniu przybrać ubitą śmietaną i startą czekoladą. Podawać dobrze schłodzone!

tarta czekoladowa

Podobne posty:

4 komentarze:

  1. ankaaaaaaaa szalejesz!!!!!!! mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. No niezłe :) mam nadzieje, że jak będziesz w rodzinnym domu to przygotujesz nam takie cacko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzis bede ja piec, dam znac jak mi wyszlo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo braku znaku ;) mam nadzieję, że się tarta udała!

      Usuń