wtorek, 22 stycznia 2013

Gołąbki z szybkowaru

Dział warzywa owoce. Patrzę: kapusta włoska. Myśl: AHA, będą gołąbki! W kuchni już się działo... gołąbki z lekko urozmaiconym środkiem, taki był właśnie mój zamysł. Otworzyłam lodówkę i zaczęłam wyciągać składniki, które zbudowałyby to, co sobie wcześniej obmyśliłam. Udało się, pyszne gołąbki rządziły u nas na talerzach przez 2 dni!

gołąbki z szybkowaru

Składniki:


1 główka kapusty włoskiej
2 szklanki ryżu
0,5 kg mięsa mielonego z szynki
1 cebula biała
1 cebula czerwona
3 ząbki czosnku
1 jajko
200 g pieczarek
Natka pietruszki
Pęczek szczypiorku
Przyprawy: sól, pieprz, majeranek, papryka słodka

gołąbki z szybkowaru

Przygotowanie:


Z kapusty ściągnąć i wyrzucić wierzchnie, brzydkie liście. Wyciąć głąb, włożyć kapustę do garnka, i zalać ją ciepłą wodą i podgotować do momentu aż liście lekko zmiękną. Następnie rozpocząć szykowanie farszu: ugotować w osolonej wodzie ryż, cebule i pieczarki pokroić w kosteczkę i podsmażyć na oliwie. Do lekko podsmażonych składników dodać mięso, czosnek i przyprawy – mieszać całość do momentu aż mięso będzie lekko podrumienione. Do dużej miski wsypać ryż i pozostałe składniki, dodać również poszatkowaną pietruszkę i szczypiorek – doprawić jeśli będzie taka potrzeba i na koniec dodać jajko – dokładnie wymieszać farsz. Podgotowaną i ostudzoną już kapustę, wziąć i ściągać z niej pojedynczo liście.  Z każdego większego liścia odciąć dolną pogrubioną cześć. Później mniejsze liście, które nie przydadzą się do zawijania, ułożyć na dnie szybkowaru. Następnie farsz nałożyć na liść, tak aby udało się go szczelnie zawinąć w gołąbka i układać ciasno jeden przy drugim w szybkowarze. Gołąbki zalać dość ciepłą wodą (ok. 2/3 wysokości garnka) i zamknąć i jak już szybkowar uzyska ciśnienie robocze to odliczamy 10 minut, po których nasze gołąbki będą gotowe. Gołąbki najlepiej smakują z sosem pomidorowym.

gołąbki z szybkowaru

Podobne posty:

5 komentarzy:

  1. Wczoraj je zrobiłam w szybkowarze i wyszły idealne - delikatne i lekkie, a w dodatku szybko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkowary faktycznie dobra rzecz. Ze względu na pracę mam mało czasu na gotowanie a szybkowary skracają mocno czas przygotowywania potraw - polecam wszystkim. No i jest zdrowiej . http://ostry-sklep.pl/c/76/szybkowary-garnki.html

    OdpowiedzUsuń
  3. a dlaczego nie podgotowałaś w szybkowarze kapusty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało! można całą główkę w szybkowarze podgotowac - pewnie jak kto woli...
      A dlaczego ja tak nie zrobiłam?! : nie pamiętam, to było dawno.

      Usuń
  4. Ja kapustę (włoską) przygotowałem w......mikrofali. 15 min i gotowa. Liście odchodzą idealnie.

    OdpowiedzUsuń