czwartek, 10 października 2013

Muffiny z dynią

Jak wspominałam ostatnio, zakup dużej dyni był świetną 'inwestycją', gdyż miała ona w mojej kuchni duże powodzenie... Wybierałam się na rodzinne spotkanie i stwierdziłam, że muffinki z dynią, orzechami, morelą i gorzką czekoladą będą strzałem w gusta wszystkich - tak też było! Muffinki wychodzą idealnie wilgotne, nie za słodkie i jak powiedział to mój mąż: 'najlepsze babeczki jakie dotychczas jadłem' - i chyba po prosto tyle wystarczy - jak słodko nieprawdaż?!

Muffiny z dynią

Składniki:


0,5 kostki masła (100g)
3/4 szklanki cukru
2 szklanki startej dyni
2 szklanki mąki
3 jajka
1 łyżeczka pasty waniliowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
40g suszonej moreli
1 garść orzechów włoskich
40g czekolady gorzkiej

Sposób przygotowania:


Najlepiej rozpocząć od przygotowania sobie dodatków: kawałek dyni umyć i zetrzeć na małych oczkach, tak aby otrzymać około 2 pełne szklanki startej dyni. Morele, orzechy i czekoladę pokroić na mniejsze kawałeczki. Do miski wbić jajka, wsypać cukier, dodać szczypty soli i ubijać do czasu aż masa jajeczna będzie puszysta. Następnie do masy wlewać powoli roztopione i ostudzone masło i miksować chwilę. Później stopniowo przesiewać mąkę, sodę i proszek do pieczenia – miksować. Na koniec dodać dynię, rozdrobnione dodatki i pastę waniliową, a później delikatnie wszystko ze sobą połączyć. Masę wyłożyć do papilotek na całą wysokość, a wierzch każdej muffinki posypać cukrem. Muffinki włożyć do specjalnej blaszki i piec w piekarniku nagrzanym do 180st C około 25 minut.

Muffiny z dynią

Podobne posty:

1 komentarz: